Effect massa-angst neutraliseren

MEDITATIE

Invloeden van gedachten van de massa neutraliseren


Ga rustig zitten of liggen, armen in je schoot of langszij. Adem diep in en dan weer uit, diep in en dan weer uit. Breng je aandacht naar je voeten en voel hoe deze op de grond staan of de ondergrond raken hoe je voetzolen, je hakken, je tenen de (onder)grond raken.

Laat dan in gedachten wortels als van een boom uit jouw voeten de aarde in groeien, tot hoever jij maar prettig vindt.

 

Is dat klaar, stel dan boven je de Oerbron voor, een oneindige stralende punt van wit licht. Zie hoe van daaruit een straal van wit licht door je heen stroomt, door je hoofd, je hart, je buik en zo door naar beneden, via jouw wortels de aarde in. Zie hoe je wortels hierdoor oplichten en voel hoe zo een Oerbron-Hart-Aarde-verbinding is ontstaan. Ervaar dit maar even.

 

Ga dan weer met je aandacht naar je ademhaling. Adem vriendelijk en open de wereld in. Adem in en uit. In en uit en denk, voel of zie in gedachten hoe jouw adem met de lucht meedrijft je kamer in.

En vandaaruit langzaam maar zeker je kamer uit. Je huis uit, de straat door, de wijde wereld in. Daar ergens in die wijde wereld dwarrelt jouw adem neer op een mens, een plant of een dier. Elke ademtocht trekt erop uit, de wijde wereld in en landt op onverwachte plekken, stille hoekjes, wonderschone drukten. Jouw adem voegt toe aan de wereld.

 

Zie in gedachten ook hoe een ieders adem de wereld vult. En hoe die adem, ook die van jou, ieders gedachten bevatten. De prettige en de onprettige, de positieve, stimulerende gedachten en gevoelens en de negatieve energie-verlagende gedachten en gevoelens. Laat dit eens bezinken.

 

Ga dan met je aandacht naar het centrum van je borstkas. Voel hoe daar zacht is, en opgelicht. Zie, voel of denk aan jouw stralende lichtpuntje in het centrum van je borstkas, net boven je middenrif. Adem heel diep in en voel hoe die gezamenlijke adem van iedereen, jouzelf incluis, jouw lichaam instroomt. Voel met je hart hoe dit voelt. En adem uit. Wat voel je, wat is de impact?

 

Stel dan in je hart de vraag:

“Draagt de impact van de gezamenlijke ongefilterde energie van het massabewustzijn dat ik dagelijks inadem bij aan mijn hoogste goed en het hoogste goed van allen?”.

 

Hoe reageert je hart? Wat voel je, wat voor beelden of woorden komen daar op?

 

Ervaar je dat het goed is zo, dan is het goed. Laat het heerlijk zo zijn. Wees dankbaar en adem zo een tijdje door. Kom dan terug in het hier en nu.

 

Voelt de impact van de gezamenlijke adem in jouw hart anders? Stel dan jezelf in je hart de vraag:

“Wat als ik de impact op mijn hele wezen van dat deel uit de gezamenlijke adem die niet bijdraagt aan mijn hoogste goed en het hoogste goed van allen liefdevol neutraliseer?”

 

Wat ervaar je in je hart, wat komt er boven? Kijk, luister en voel geduldig wat je hart je aangeeft.

 

Maak daarna een keuze. Kies je ervoor om de impact van het niet bijdragende deel van gedachten van de massa op jouw hele wezen liefdevol te neutraliseren, laat dan het lichtpuntje in je hart groeien en groeien en jouw borstkas vullen met licht en liefde. Niet alleen met jouw licht en liefde, maar zo je wilt sta dan toe dat vanuit de verbinding met de Oerbron Liefdeslicht wordt toegevoegd. Vul je hele lichaam met jouw licht en liefde, met Liefdeslicht, laat het maar overstromen tot buiten je fysieke lichaam, vul je energieveld ermee.

 

Als je voelt dat je eigen of het gezamenlijke liefdeslicht volop stroomt, bevestig dan hardop, terwijl je bij het uitspreken van elke zin liefdeslicht uitademt en vanuit je hart en energieveld uitstraalt.

 

“Ik heb mijn beeld over wie ik ben en hoe mijn lichaam functioneert,

wie de aarde is en wat er op aarde gebeurt, en

hoe de wereld en het universum in elkaar steken

laten beïnvloeden door positieve en negatieve gedachten van de massa.

Dit heeft mij gediend en daar ben ik dankbaar voor.

 

Ik neutraliseer nu de impact van die gedachten van de massa

die mijn hoogste goed en het hoogste goed van allen niet meer dienen

onder de uitstraling en uitademing van liefdeslicht,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn bewustzijn,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn onderbewustzijn,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn hersenen,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn neurotransmitters,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn zenuwbanen,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn inademing,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn stembanden, ogen en oren,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn hart,

ik neutraliseer de impact ervan op al mijn fysieke cellen,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn geschiedenis,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn ego,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn uitademing,

ik neutraliseer de impact ervan op mijn energetisch veld.

 

Daarbij kies ik ervoor om alleen een neutrale of energie-verhogende bijdrage

te leveren aan de gezamenlijke adem van de aarde.

Daarom bevat mijn uitademing voortaan uitsluitend:

de neutrale en positieve energie die mijn gedachten en gevoelens voortbrengen.

De negatieve energie die mijn gedachten en gevoelens teweeg brengen blijft bij mijzelf,

totdat ze getransformeerd is in neutrale of positieve energie.

Zo zal het zijn.”

 

Laat deze ervaring bezinken, terwijl jij je aandacht naar je ademhaling brengt. Adem een tijdje aandachtig in en uit, in en uit, tot je voelt dat het klaar is.

 

Geniet in volle dankbaarheid na van deze keuze.

Open je ogen als die gesloten zijn. Kom dan langzaam weer terug in het hier en nu. Doe dat door wat om je heen te kijken, de ruimte in je op te nemen waar je bent. Rek en strek vervolgens wat, span bewust je spieren aan en laat ze dan weer los.

 

Een hele fijne dag gewenst.

 

- einde meditatie -


Meer oefeningen om bij jezelf te komen, door het geluid van stress- en stressbevorderende gedachten, vind je in het boek "Stoppen met malen. Kalmte in je hoofd in acht eenvoudige stappen" (isbn 978-90-829580-4-1). Een boek met praktische korte visualiaties, houdings- en ademhalingsoefeningen. Je brengt daarmee correcties aan in je houding, je denken en je herstelt zelf je eigen energetische balans, waardoor maalgedachten wegvallen, ondanks dat er steeds maar maaltriggers op je worden afgevuurd.


Bovenstaande meditatie is stap 7 van het in het september 2022 verwachte boek "Mijn pure ik hervinden". Het boek "Stoppen met malen" is de opmaat daarvoor, wie dit boek volgt kan volgend jaar gemakkelijk instappen in "Mijn pure ik hervinden". 

Het effect van massa-angst neutraliseren

VOORPROEFJE: Mijn pure ik hervinden (verwacht september 2022, isbn 978-90-829580-5-8)


Kijk je naar hoe de huidige nieuwsvorming werkt, dan heb je vast gemerkt dat de stemming van jou en de mensen om je heen erdoor wordt beïnvloed. Een stemming die met de moderne media groots kan worden gemaakt en als een energieveld om de aarde wordt gelegd. Dergelijke energievelden beïnvloeden de gedachten van de massa, en de gedachten van de massa voegen weer meer energie toe aan die velden. Ze versterken elkaar. Deze energievelden zijn niet altijd positief geladen, vele hebben een negatieve uitstraling. 


Door de eeuwen heen zijn tal van positief en negatief geladen energievelden over de aarde gelegd. Ook nu gebeurt dat. Eigenlijk voelt iedereen dat wel in meerdere of mindere mate. Angst voor een bepaalde ziekte, angst voor de maatregelen daar rondom. Angst voor buitengesloten worden, of juist angst als dat niet gebeurt. En ga zo maar door. Die massale angst zorgt voor negatief geladen velden, die als het ware op je drukken. Dit maakt het lastig om je eigen standpunt te bepalen, waar te nemen wat er in het diepst van je hart leeft en af te wegen of je daarnaar wilt handelen.

Zolang je niet bewust de impact van negatief geladen velden neutraliseert, wordt je onbewust beïnvloed door deze velden. Ze beïnvloeden hoe je over de wereld denkt en ze beïnvloeden hoe je denkt over jezelf. Daarmee laat je toe dat zij je zicht op jouw kleine stralende lichtbron in het centrum van je borstkas, jouw pure ik, vertroebelen.


Met onderstaande meditatie neutraliseer jij het effect dat negatieve energievelden, ontstaan door massa-angst, op jou hebben. Neutraliseren, dus niet loslaten. Die velden zijn er, je kunt er simpelweg niet uitstappen, jij kunt wel bepalen hoe ze je raken. Jezelf erbuiten plaatsen is ook niet wenselijk, omdat stevig afschermen inhoudt dat je ook het positieve bij je weghoudt. Daarom neutraliseren. Door de impact te neutraliseren kun jij jezelf blijven ondanks de vele soorten energievelden die rondom je zijn.

Dit maakt dat jij neutraal kunt kijken naar wat er nu rondom je gebeurt. En nee, dat is niet liefdeloos, het maakt de weg vrij voor de vlam van pure liefde, in het centrum van je borstkas. Deze stralende lichtbron, al is het maar klein, heeft antwoorden voor je, wijst je de weg naar objectieve waarheidsvinding. Van daaruit kun je keuzes maken die het hoogste goed van jouw wezen én het hoogste goed van allen dienen.


De keuze om de impact van voor jou negatieve velden te neutraliseren vraagt ook iets van jou, namelijk dat jij de energie van je eigen negatieve gedachten bij jezelf houdt totdat ze is geneutraliseerd of tot positieve energie is omgevormd. Zo voeg je niet meer toe aan negatieve energievelden. Dit is in de meditatie verweven.


Vanuit haar kern schrijft Janny Vellinga eenvoudige oefeningen voor het achter je laten van malen. Met een lange termijnresultaat.

De friese schrijfster, dichter en kunstenaar (autodidact) schrijft met overtuiging over innerlijke groei, het belang van pure liefde en het volgen van je eigen kern. Het Waddengebied en het Bildtse landschap legt ze vast in sferische schilderijen.